تمامی ظرفیت‌های مجازی و مدرن گوشی‌های هوشمند

تمامی ظرفیت‌های مجازی و مدرن گوشی‌های هوشمند

وحید عزیزی‌نژاد:

در طراحی قرآن «واضح» از تمامی ظرفیت‌های مجازی و مدرن گوشی‌های هوشمند استفاده کردیم

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان،  نشست خبری معرفی قرآن واضح صبح امروز سه‌شنبه ۲۱ مردادماه با حضور وحید عزیزی‌نژاد بنیانگذار طرح مصحف با قلم واضح، محسن سلیمانی، مدیر هنری و طراح، رضا بختیاری فرد و امید امامیان طراحان قلم واضح در گالری لاله برگزار شد.

 

 در این نشست «وحید عزیزی‌نژاد»، بنیانگذار طرح مصحف به قلم واضح با ارائه توضیحاتی درباره خط قرآنی واضح گفت: چهار سال است کاری را با دل و فکر شروع کردیم و هر کدام از دوستان که متوجه شدند همراه ما شدند. این مصحف، کاری تجاری و تبلیغاتی نیست و فکر می‌کنیم نیازی از مردم رفع کنیم. کار من تولید سرویس‌های اینترنتی است و با روش‌ها و راهکار جدید و نوآورانه سروکار دارم.

 

وی درباره شکل‌گیری طرح قرآن با خط واضح توضیح داد: در حوزه‌های فرهنگی و مذهبی با وجود اینکه مردم از سنین پایین با مکتوبات دینی سروکار دارند اما نیازهای آنها در قالب‌های سنتی است، به همین دلیل درصدد برآمدیم تا با روشی مدرن‌تر این نیاز را به‌روز کنیم.

به گفته عزیزی نژاد در پروژه قرآن واضح ما از تمام ظرفیت‌های مجازی و مدرن و گوشی‌های هوشمند بهره گرفتیم تا با همه برنامه‌ها سازگار باشد.

 

بنیانگذار طرح مصحف به قلم واضح  با بیان اینکه هدف از طراحی قلم یا فونت واضح این است که جامعه‌ با فونتی باکیفیت و کاربردی‌تر مواجه باشد، اظهار کرد:  در کنار این هدف ما ایجاد اپلیکیشن نیز بود که رابطه‌ها را متحول کند اما به این نتیجه رسیدیم که فونتی با قابلیت‌های مختلف داشته باشیم. بخش‌های دیگر این پروژه شامل ایجاد تحول در مکانیسم‌های کتاب است. وقتی بخش خصوصی وارد کار می‌شود ملاحظات تفاوت می‌کند و کار با راندمان بهتری انجام می‌شود؛ به همین دلیل برخی از موانع موجود سر راه را پشت سر گذاشتیم.

عزیزی نژاد درباره تفاوت خط واضح با خط عثمان طه که مناسب قاریان قرآنی است، گفت: جنبه‌های خوب و عالی که در فونت عثمان طه است در خط ما نیز رعایت شده است. اینکه چه هنر و نبوغی بوده که در ۶۰۰ صفحه این خط را به صورت دستی تدوین کند، بحثی جدا است اما قرآنی که قرار است ما رونمایی کنیم تمام نکات لازم برای قاریان و حافظان قرآن را نیز در بردارد. لازم است تاکید کنم در شکل کتابت قران وارد نشدیم و به همین دلیل می‌تواند از نظر رسم الخط در خارج ایران نیز منتشر شود.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *